Tento velmi zdařilý mod je zaměřen na zlepšení výkonu. Díky odlišné konstrukci je možné dosáhnout akcelerace podobné menším modelům, přičemž kratší řemeny zde hrají klíčovou roli. Vychází ve verzi R1 RC1!
Napínání řemenů na je řešeno na zadních částech u motorů. Konstrukce je robustnější a navržena tak, aby maximalizovala délku servisních intervalů. V celém mechanismu jsou použita ložiska typu F695, která mají delší životnost než menší ložiska běžně používaná v kladkách.
Další výhodou je možnost většího napnutí řemenů bez rizika poškození ložisek v motorech. Na konci hřídele motoru je navíc díl s ložiskem, který eliminuje boční páku, což snižuje namáhání motorových ložisek.
Nevýhodou této konstrukce je větší množství použitých ložisek, osiček atd, které vám mohou chybět. Rovněž chybí manuál, skládá se pode CAD modelu a některé díly se montují poněkud komplikovaně. Je také nutné upravit 20T idlery a šroubky, na to se hodí soustruh a nebo je zkompletovat ze dvou kusů, je potřeba upravit i červíky kterými se upevňují na osičky. Téměř nutností jsou motory s 55mm osičkou pokud plánujete řemeny víc napínat …

Existuje v kofiguraci pro klasické dva motory 2WD a taky čtyřmotorová verze AWD jako dole:

Je v několika verzích jak 3d tisk, tak díly vypalované laserem a chystá se i CNC verze. Dílů a kombinací je spousta: pro řemeny 6 a 9 mm, pro Trident i 2.4… a tak pro snadnější orientaci co je třeba vytisknout se podívejte do BOM konfigurátoru.
Více na githubu projekdu zde: https://github.com/CloakedWayne/Monolith_Gantry_V2-VT
Pokud nevíte už co by a ženete se za nejvyššíma rychlostma a akceleracema, je tato modifikace jasnou volbou na dlouhé zimní večery 🙂